Keresés

2019. január 5., szombat

Karácsonyi muffin recept 🎄

Sziasztok!
Tudom-tudom, karácsony már elmĂşlt egy ideje, ettĹ‘l fĂĽggetlenĂĽl Ăşgy gondoltam, megosztom Veletek ezt a muffinreceptet, amely idĂ©n az elmaradhatatlan mĂ©zeskalács mellett a család kedvence lett. Ha nevet kĂ©ne adnom neki, "karácsonyĂ­zű muffin"-nak neveznĂ©m el. 

Egy karácsonyi sütivásárra készítettem a muffinokat, és a visszajelzések alapján sikerük volt :) Inspirációul a Pinterest szolgált.
Szóval, lássuk a receptet!

Hozzávalók:
-25 dkg simaliszt
-10 dkg cukor
-1 csomag vaníliás cukor
-1 tojás
-1/2 csomag sütőpor
-1 csipet szĂłdabikarbĂłna
-1 csipet sĂł
-2,2 dl tej
-0,3 dl olaj
-1 evőkanál őrölt fahéj
-1 teáskanál porított gyömbér
-1 teáskanál porított ánizs
-1/2 teáskanál szerecsendiópor
+esetleg 1/2 teáskanál mézeskalácsfűszer

Elkészítés:

A száraz hozzávalĂłkat összekeverjĂĽk egy tálban, egy másikban habosra keverjĂĽk a tojást a cukrokkal. Felváltva adagoljuk a tojásos-cukros keverĂ©khez a száraz mixet Ă©s a tejet Ă©s olajat (ennek az oka talán annyi, hogy Ă­gy kevĂ©sbĂ© szökik szanaszĂ©t:D) Alapos keverĂ©s után elosztjuk a tĂ©sztát a muffinformákba. 180℃-on 20-25 perc alatt sĂĽtjĂĽk meg.

Díszítés:

Készítettem egy teljesen egyszerű (1 tojásfehérje+ 15 dkg porcukor) cukormázat, ezzel kentem meg a muffinok tetejét.
A fehér pillecukrokra ételfestékkel festettem arcot.
Orr gyanánt narancssárga gumicukrot szúrtam az arcra (ez valószínűleg festve jobban működött volna, mivel folyamatosan lepotyogott).
Kezeknek sós ropit használtam, a gombok dekorcukorból készültek.

A díszítés körül voltak technikai nehézségek, párszor újra kellett tervezni, de megérte a munkát, mert igazán helyes (és finom) kis hóemberek születtek.

RemĂ©lem, meghoztam a kedveteket egy kis utĂł-karácsonyi sĂĽtögetĂ©shez, ha igen, Ă©s szĂ­vesen megosztanátok velem, bátran kĂĽldjetek nekem kĂ©pet a sĂĽtikrĹ‘l Instagramon !

Hamarosan Ăşjra jelentkezem!
Puszi:Orsi :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése